Weer terug in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Weer terug in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Weer terug in Londen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Eerst vloog ik in 3 uur naar Houston, Texas. En, van daar uit, in 10 uur naar Engeland. De vluchten gingen op zich wel goed. Ik hoefde niet lang te wachten op de vliegvelden en ik kon eindelijk een beetje slapen in een vliegtuig. Ik heb nog wel een paar keer een traantje gelaten, want ik baal er nog steeds ontzettend van dat ik deze geweldige mensen die ik heb ontmoet, misschien niet meer terug zal zien. Ik heb 2 films gekeken tijdens de vlucht. ''August Rush'' waar Evan het gisteren nog over had in de crewbar, dat dat zo'n geweldige film was. Zeker een aanrader, maar wel heel zielig! En ''Now is good'' ook een zielige film, maar dat had ik even nodig. Rond 11 uur 's ochtends kwam ik aan op Heathrow in Londen. Ik kon daar de bus pakken naar de YMCA, dus dat was wel fijn :) Ik slaap op een kamer met 2 andere meiden, maar die heb ik tot nu toe nog niet ontmoet. Nadat ik mijn koffers gedumpt had en me had omgekleed in mijn uniform, ben ik naar de Academy gegaan. Daar zou ik te horen krijgen wat de plannen waren. Ik heb met Helen gesproken en zij vertelde me dat ik niet voor training terug naar Londen werd gevlogen, maar voor een transfer naar een ander schip. Damn! Maar eigenlijk had ik er al wel rekening mee gehouden. Het wordt schip 'De Rotterdam', ook van de Holland-America lijn. Daar hadden ze mensen nodig die Nederlands praten. Ik word daarheen gezonden met Laura (mijn roommate en studiegenootje van mijn training in Londen) en nog een ander Nederlands meisje. Ik heb daarna meteen op internet gekeken waar dit schip heen gaat en de bestemmingen zijn ongelofelijk! De eerste cruise is een cruise van 90 dagen naar Londen, Rotterdam, Portugal, Spanje, Griekenland, Canarische eilanden, India, Dubai, Thailand, Indonesië, Maleisië, Marokko en Egypte. En vanaf april gaan we richting Zweden, Duitsland, Noorwegen en Rusland. Ik heb er nu wel een goed gevoel bij. Branko (een collega van de Zaandam) vertelde me dat de spa-meiden bij de Rotterdam bijna niks verdienen, omdat er bijna niks te doen is. Maar ja, zoveel geld geef je toch niet uit en als je al die mooie plekken kunt bekijken en er zelfs nog geld aan over houdt, dan maakt het mij niet zoveel uit dat ik dan wat minder verdien. En het is vast ook erg gezellig op dat schip, het is wat je er zelf van maakt toch! :) En ik leer vast weer nieuwe leuke mensen kennen. En het scheelt dat ik op Holland-America blijf, want het kan zijn dat de collega's van de Zaandam bij een volgend contract bij mij worden geplaatst, dat zou erg leuk zijn! :) Ik heb me eindelijk een beetje over mijn verdriet heen gezet. Ik kan alleen maar dankbaar zijn voor de geweldige tijd die ik heb mogen hebben op de Zaandam. Het was tot nu toe de beste tijd van mijn leven. En hopelijk wordt het op de Rotterdam net zo leuk.
Nu heb ik eerst een paar dagen vrij in Londen. Het is nu maandag en donderdag vertrekken we naar het schip. Het schip vertrekt vanuit Engeland, dus ik hoef alleen de trein maar te pakken om er te komen. Laura komt morgen aan in Engeland, dus kunnen we mooi nog wat leuke dingen doen samen en even bijkletsen.
Mijn kamergenotes zijn 2 meisjes uit de 2e week van de training, Lauren en Megan. Grappig om ze zo te zien studeren in die verschrikkelijke, witte uniformen met knalrode lippenstift. Gelukkig is dat voor mij voorbij. Vandaag kwam Lauren huilend terug van school. Omdat ze hotstones moest doen en dat ging niet goed, dus ze had op haar flikker gekregen. En eigenlijk vindt ze het helemaal niet leuk om in een spa te werken, want ze wil graag oude gebouwen restaureren. Dus ik ben benieuwd of ze dit zal blijven doen, want ze moet dan 9 maanden achter elkaar in een spa werken.
Vandaag kreeg ik een berichtje van Laura, dat er iets mis was gegaan met haar vlucht. Daarom komt ze pas een dag later aan in Engeland. Ik ben daarom maar de hele dag gaan shoppen in het winkelcentrum hier om de hoek. Ik was er op mijn schip achter gekomen dat ik echt behoefte had aan meer kleding en nu ik niet hoef te vliegen naar mijn schip, kan ik zoveel bagage meenemen als ik wil :D Morgen ben ik van plan om nog even te gaan shoppen in Londen centrum, Regent Street.
Vandaag heb ik inderdaad geshopt in Londen centrum en alles ingeslagen wat ik wilde hebben. Vandaag is mijn kamergenote Lauren, die gisteren moest huilen, gestopt met de training en is naar huis gegaan. Misschien maar beter ook, want als je het nu al niet ziet zitten en je moet nog zo lang, dat is ook niks.
Laura is vandaag ook aangekomen in de YMCA :D Echt leuk om haar weer te zien! :D En ik heb ook kennis gemaakt met het andere Nederlandse meisje. Ze heet Eline en komt uit Brummen, dus heel dicht bij Zutphen, echt toevallig! Ik heb er nu echt wel zin in om morgen weer te beginnen! :D

  • 13 Januari 2013 - 20:42

    Charlotte:

    Heej meid..!

    Ik hoop dat je nieuwe schip bevalt ik zou eerst daar heen gaan
    Maar ik wou niet en mijn manager heeft er alles aan
    Gedaan om me hier te houden
    Waar ik heel blij om ben want ik wil
    Mijn nieuwe boyfriend niet missen haha
    Hou me op de hoogte
    Love you Xxx
    Char

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Tessa

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 20652

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 10 November 2014

Legend of the Seas

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Baltische staten 2

11 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Noorwegen

27 April 2013 - 10 Mei 2013

Baltics

09 April 2013 - 27 April 2013

19 dagen canarische eilanden cruise

10 Januari 2013 - 09 April 2013

90-dagen verre oosten cruise op schip de Rotterdam

07 December 2012 - 09 Januari 2013

San Diego, Hawaii, Mexico

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Londen

Landen bezocht: