Updateje - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Updateje - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Updateje

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 December 2012 | Mexico, Ensenada

We zijn nu weer een dag op zee. Deze keer zijn het 5 dagen achter elkaar op zee en dan komen we aan in Mexico. De zee is weer ontzettend wild. Ik wist niet dat zeeziekte zo vervelend kon zijn. Ik heb me nog nooit in mijn leven zo slecht gevoeld, ik wens dit echt niemand toe. Je voelt je de hele dag kots- en kotsmisselijk en je voelt je ontzettend moe, alsof je elk moment in slaap kan vallen. Je kan nauwelijks op je benen blijven staan, je benen voelen ontzettend zwaar alsof je er elk moment doorheen kan zakken. Gelukkig heb ik vandaag niet overgegeven, maar je hebt wel de hele dag het gevoel dat je moet. Het liefst wil je gewoon de hele dag in bed liggen, want als je ligt is het minder erg. Tijdens de behandelingen moet je soms echt naar adem happen om niet over te geven en dat is echt rot. Een frisse neus halen zou het beste zijn, maar dat kan niet, want op het schip kun je nergens een raampje open zetten. En als je het buitendek opgaat waai je er bijna vanaf met dit weer. De behandelingen gingen gelukkig erg goed, ik heb zelfs bij 1 gast een fooi van 50 dollar gekregen! :D
Rond 5 uur heb ik maar een zeeziekte tablet genomen, de vorige keer toen ik die nam moest ik juist overgeven, dus vandaag heb ik het maar zo lang mogelijk uitgesteld. Maar nu dus toch maar een halve genomen. De spa-meiden zeggen dat je je door zeeziektetabletten heel erg moe gaat voelen. Gisteravond had ik er 1 genomen en toen lag ik om 20 uur al in mijn bed, omdat ik mijn ogen niet meer open kon houden.
Net voor het diner heb ik de acupuncturist gevraagd of zij tijd had om mij even te behandelen voor zeeziekte, dus heeft ze 3 naald-dingen in mijn oor aangebracht. Tijdens het diner ging het al stukken beter, dus ik heb gelukkig voor het eerst vandaag een goede maaltijd kunnen eten. 's Ochtends en 's middags heb ik alleen wat fruit en crackers gehad, omdat ik anders bang was dat het er weer uit kwam. Na het diner had ik gelukkig nergens last meer van. Ik weet alleen niet of het nu door de tablet komt of door de acupunctuur, maar ik ben blij dat ik me weer goed voel. Toen ik om 20 uur klaar was met werken ben ik gelijk doorgegaan naar de show, want die had ik nog niet gezien. Het was echt geweldig, de mensen die erin mee speelden kende ik al wel, maar ik had geen idee dat zij in de show speelden. Dus dat is wel grappig. Je ontmoet zoveel mensen en je weet eigenlijk niet eens wat ze doen op het schip.
We zijn nu 5 dagen op zee. De zee is nu weer rustig, dus alles gaat weer helemaal goed. We kregen vandaag te horen dat er 's avonds een officierenbal is. Er werd gezegd dat wij spameiden er niet heen mochten, omdat we niet waren uitgenodigd. Alleen genodigden mogen ernaartoe en mensen die door een officier mee worden gevraagd. Er waren heel wat van mijn vrienden die wel waren uitgenodigd, omdat zij in het entertainment team zitten. Zij mogen echt alles. Wij mogen bijna alles. Het verschil met het entertainment team is dat zij in hun eigen kleding in passagiergebieden mogen lopen en wij moeten in uniform. En zij mogen in het Crow's Nest komen, dat is de partyzaal voor de gasten. Wij mogen daar alleen heen als we officieel uitgenodigd worden. Ik baalde echt zo dat ik niet naar het bal kon, want iedereen die wel mocht wilde ook graag dat ik mee ging, maar dan mag het niet. Maar toen ik terug kwam van het diner bleek dat onze manager een mail had gekregen met onze uitnodigingen, dus konden we allemaal gaan. Alle officieren moeten in hun 'nette' uniform en alle vrouwen in galakleding. Het is een soort afscheidsfeest van de cruise en is voor uitgenodigde crewleden en passagiers. Alle officieren moeten dan met de gasten dansen, maar wij mogen ook gewoon dansen. Het was een ontzettend leuke avond. Na het bal zijn we met alle crew naar de crewbar geweest voor een afterparty. Dat was echt heel leuk! Ik heb weer een Nederlandse jongen ontmoet, Anton. En ik heb een hele tijd met de 4 Nederlandse mannen staan praten, heel gezellig!
We zijn trouwens nu net aangekomen in Ensenada, Mexico. Ik mag hier wel het schip af, omdat dit niet in Amerika is, alleen voor Amerika heb ik een pasje nodig en die krijg ik morgen. Maar we blijven maar een uurtje in Mexico, dus ik denk niet dat ik het schip af ga, want alle winkels zijn te ver weg. Daarna varen we door naar San Diego waar weer een nieuwe lading passagiers op ons staat te wachten en dan gaan we een cruise van 7 dagen maken naar Mexico.
Gisteravond was het de laatste avond van Roman en Joris aan boord, dus hebben we ff wat gedronken in de crewbar. Vandaag is het embarkation day, dus alle passagiers verlaten het schip en er komen weer nieuwe passagiers aan boord. Het einde van de ene cruise en het begin van een nieuwe. Ik had 's ochtends om 6 uur al een meeting om mijn I-95 op te halen, zodat ik eindelijk van boord kan.
Na de meeting ben ik mijn bed weer ingedoken. Maar na 1,5 uur slaap hoorde ik ineens Sander's stem door de intercom schallen in mijn kamer met 1 of andere mededeling voor de crew die het schip definitief gaan verlaten. Daarna kon ik niet meer in slaap komen. Het was ook al half 10 inmiddels en er was veel lawaai van mensen op de gang. Dus ben ik me maar aan gaan kleden. Net toen ik naar het ontbijt wilde gaan kwam ik Evan en Jessica tegen die van boord wilden gaan. Ik wou wel graag van boord, maar had geen idee waar ik heen moest, omdat ik niks ken in San Diego. Evan is hier al een hele tijd, dus hij weet wel van alles te vinden en dus ben ik mee gegaan. We zijn een eindje gaan lopen en hebben even gekeken bij een shoppingmall. Ik heb niks gekocht. Rond half 12 waren we terug op het schip.
Vervolgens heb ik even snel geluncht en om kwart voor 13 hadden we een teambespreking. Ik kreeg ook mijn eerste fooien uitbetaald, 222 dollar. Om 13 uur begonnen de tours door de spa en moest ik de nieuwe passagiers rondleiden door de spa en langs de verschillende demo's die gegeven werden.
Om 4 uur was er weer een drill. Elke embarkation day doen we dat, zodat alle passagiers weten waar hun reddingsboot is. Ik heb daar geen rol in, dus ik hoef daar niet aan mee te doen gelukkig.
Om 5 uur is er altijd een loting voor de gasten. Ze kunnen dan 500 dollar aan behandelingen winnen.
Om kwart over 5 had ik een uur pauze om te eten.
Om kwart over 6 had ik een gast voor een massage. En daarna in de spa blijven tot 22 uur. Daarna gelijk naar bed, want deze cruise gaat een hele drukke worden. Vorige cruise was je blij als je 2 gasten op een dag had en voor morgen staan er bij mij al 5 ingepland, dus dat wordt mijn eerste drukke dag. Ik ben benieuwd.

  • 29 December 2012 - 16:42

    Linda De Korte-hermans:

    Tessa!!! Heel leuk om dit allemaal te lezen!!
    Stiekem wel jaloers ;) wat een beleving!!!!
    Geniet er lekker van!!! en blijf berichten posten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Ensenada

Tessa

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 20642

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 10 November 2014

Legend of the Seas

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Baltische staten 2

11 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Noorwegen

27 April 2013 - 10 Mei 2013

Baltics

09 April 2013 - 27 April 2013

19 dagen canarische eilanden cruise

10 Januari 2013 - 09 April 2013

90-dagen verre oosten cruise op schip de Rotterdam

07 December 2012 - 09 Januari 2013

San Diego, Hawaii, Mexico

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Londen

Landen bezocht: