Mijn 1e cruise naar Noorwegen - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Mijn 1e cruise naar Noorwegen - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Mijn 1e cruise naar Noorwegen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Mei 2013 | Noorwegen, Geiranger

11 mei 2013
We zijn weer in Rotterdam! Nu gaan we beginnen aan een weekje Noorwegen. Ik ben benieuwd hoe deze cruise zal verlopen. Dit is namelijk onze eerste korte cruise en ze zeggen dat Noorwegen heel mooi is, dus ik heb er zin in. Vooral nu we een nieuwe leuke manager hebben.
Vandaag kwam er geen familie van me aan boord, dus ik kon lekker uitslapen vandaag. Tijdens het werk moest ik weer bij de gangway staan om de passagiers te ontvangen. We hebben nu ontzettend veel Nederlanders aan boord. Er zijn maar 150 passagiers uit andere landen en ongeveer 1200 Nederlanders. Ik was de enige die Nederlands sprak bij de gangway, dus alle problemen die er waren moest ik oplossen of moest ik vertalen. De mannen zijn altijd erg blij als ik er ben en ze uit de brand kan helpen, haha.
14 mei 2013
Vandaag was ik een halve dag vrij in Geiranger, Noorwegen. Ik heb eerst uitgeslapen tot 10 uur. We waren van plan om, om 11 uur te eten en dan van boord te gaan. Dit is een tender-haven, dus we moeten met bootjes van het schip naar de wal. Eerst mogen alle passagiers van boord en daarna pas de crew. Helaas duurde het even voordat de passagiers van boord waren, dus wij konden om 12 uur pas de boot nemen. Het was ongeveer 10 minuten varen naar de kant. Het is echt prachtig hier! Het schip ligt in een soort dal tussen de bergen. De bergen zijn allemaal bedekt met sneeuw. De haven bestaat uit een klein dorpje met souvenirwinkeltjes, heel leuk. Er is niet zo heel veel te doen hier, dus het was niet zo erg dat het maar voor een halve dag is. Ik, Coral, AJ en Roy zijn een beetje rondgelopen en hebben lekker van het prachtige uitzicht genoten. Natuurlijk hebben we veel foto's gemaakt. Na 1,5 uur zijn we weer met het bootje terug naar het schip gegaan.
Rond 17 uur gingen we weer varen. Het varen was geweldig. We zijn nu in de Noorse Fjorden en we varen nu langs alle bergen. Echt prachtig! :D Al die besneeuwde bergen en kleine huisjes en dorpjes. Er kwamen ook watervallen van de bergen af doordat de sneeuw van de bergen aan het smelten was, echt mooi om te zien. Er was niks te doen in de spa, dus we hebben met z'n allen voor het raam gezeten om naar buiten te kijken.
's Avonds waren we al om 23 uur in de volgende haven. De kapitein had gezegd dat we een overnight hadden en dat we buiten mochten feesten. Helaas werd dat later terug gedraaid, omdat er geen security was op de haven. Iedereen balen, want iedereen ging ervan uit dat we lekker konden stappen. Daarom zijn we allemaal naar de OB gegaan en werd het daar hartstikke gezellig, voor het eerst in lange tijd. Iedereen was aan het dansen en gek aan het doen.
16 mei 2013
Vandaag ben ik weer een half dagje vrij. We zijn nu in Eidfjord, Noorwegen. Ik ben 's ochtends een half uurtje buiten geweest, maar er was niks te doen. De plek waar we aanmeerden is een ontzettend klein dorpje met ongeveer 20 huizen, 2 supermarkten en 1 restaurantje. Ik heb een paar foto's gemaakt en ben toen weer terug naar het schip gegaan. Ik ben bang dat dit elke keer zo wordt in Noorwegen. Alle dorpen zijn heel ver van elkaar, dus als je ergens anders heen wilt moet je heel veel betalen voor een taxi. Het landschap is wel ontzettend mooi met al die bergen, maar als je 1 dorp hebt gezien, heb je ze eigenlijk allemaal gezien.
We kregen vandaag het bericht dat Janine (1 van de spa-meiden) ons gaat verlaten. Haar vader heeft meerdere boze emails naar Steiner gestuurd over dat ze helemaal geen geld verdient op dit schip. Daarom wordt ze nu overgeplaatst naar een andere schip in de Caribische Eilanden. Echt jammer dat ze weg gaat, want ik kon het wel goed met haar vinden. Maar een mooie kans voor haar en ze verdient daar zeker meer geld.
17 mei 2013
Vandaag is het alweer de laatste dag van de cruise. Deze cruise ging echt super snel, maar 7 dagen. Vandaag is een dag op zee, dus het was weer erg druk in de spa. Ik had weer 7 behandelingen. Het ging erg lekker. Ik heb niks verkocht en nauwelijks fooi gekregen, maar de behandelingen zelf zijn wel stukken beter dan eerst.
Aan het eind van de dag hadden we een meeting en kregen we te horen dat we het minimum target voor de cruise hadden gehaald! Dat hebben we nog nooit gehaald! Gaby, onze manager, had een top 3 gemaakt met mensen die het meeste geld binnen hadden gehaald en die krijgen dan een extra uur vrij. En ik stond op 3! Jeejj! :D Het gaat echt zoveel beter met onze nieuwe manager. Ik wou dat ze er vanaf het begin geweest was, dan hadden we tenminste wat meer geld kunnen verdienen. En ze beloont ons tenminste als we wat goeds hebben gedaan. Dan hebben we iets om voor te werken. De andere manager pakte steeds iets van ons weg en als je dan iets goeds had gedaan kon je het terug krijgen. Dat werkt dus echt voor geen meter, behalve dat het de sfeer ontzettend verpest. En als je dan je target had gehaald was het nog maar de vraag of je het terug kreeg, want de regels veranderden met de minuut. Nu hebben we duidelijke, rechtvaardige regels. Dat is echt zo fijn, een beetje structuur. We weten eindelijk waar we aan toe zijn en wat er van ons verwacht wordt. En met die extra dingen die we kunnen verdienen heeft iedereen er ook meer zin in om zijn best te doen. Volgende cruise gaat Gaby beginnen met trainingen geven. Ik ben benieuwd en heb er eigenlijk wel zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Geiranger

Tessa

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 20656

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 10 November 2014

Legend of the Seas

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Baltische staten 2

11 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Noorwegen

27 April 2013 - 10 Mei 2013

Baltics

09 April 2013 - 27 April 2013

19 dagen canarische eilanden cruise

10 Januari 2013 - 09 April 2013

90-dagen verre oosten cruise op schip de Rotterdam

07 December 2012 - 09 Januari 2013

San Diego, Hawaii, Mexico

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Londen

Landen bezocht: