De rest van de cruise - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu De rest van de cruise - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

De rest van de cruise

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 April 2013 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

16 april 2013
Vandaag ben ik vrij in Tenerife! We kwamen pas aan om 12 uur 's middags, dus de ochtend heb ik lekker uitgeslapen. Daarna heb ik mijn was erin gegooid en ben ik gaan lunchen. Toen ik daarna beneden liep kwam ik Pepe tegen. Ik had altijd nog belooft om een keer met hem naar buiten te gaan, dus hadden we afgesproken om samen te gaan. We hebben een stukje gelopen en hebben ergens op een terrasje gezeten. We hebben een biertje gedronken. Jaja, ik ook. Hier op het schip leer je het wel om bier te drinken, want al die Indo's en Filipijnen drinken altijd bier en dan krijg jij er ook altijd 1. Ik vind het dan lullig om te zeggen dat ik het niet lust, want dan gaan ze speciaal voor jou een fles wijn halen. En in hun land is het een belediging als je iets weigert, dus drink ik het bier toch maar op. Nu vind ik het al niet zo vies meer als eerst. Vandaag begon ik het zelfs wel redelijk lekker te vinden. We hebben ook inktvisringen gegeten, wat ik eerst eigenlijk ook nooit zo lekker vond. Maar deze waren erg lekker en heel vers. Het was heel gezellig.
Het was weer overnight, dus 's avonds wilden we weer uit. Ik ging rond 23 uur met Eline, Aldrich, Coral en Sam, maar er was niks leuks. We hoorden een paar mensen praten over een club die 'Bongo' heet, maar er was niemand binnen. We kwamen op een gegeven moment Janine, Zack, Chris en Martijn tegen en toen zijn we met de hele groep naar een bar geweest waar ze karaoke hadden, maar dat was ook niet veel aan. Dus rond half 1 besloten ik, Eline en Aldrich maar weer terug te gaan. Later hoorden we dat 'Bongo' toch wel leuk was geweest. We waren er gewoon te vroeg heen gegaan. Want toen wij terug liepen naar het schip gingen er nog heel veel mensen heen. De volgende overnight kunnen we beter wat later gaan.
18 april 2013
Vandaag was ik vrij in Las Palmas, Gran Canaria. In de ochtend heb ik lekker gerelaxt. En om 14 uur ben ik met Dave naar buiten gegaan. We hebben een beetje rond gelopen, maar bijna alles was dicht, omdat ze hier siësta hebben. Uiteindelijk hebben we gegeten bij de Burger King. Het was erg gezellig. Helaas moest Dave al om half 5 weer werken, dus daarna zijn we terug naar het schip gegaan. We blijven vandaag in de haven tot 20 uur, dus daarna ben ik zelf nog even naar buiten gegaan. Ik zag Janine, Chris, Martijn en Joel zitten bij een bar, dus daar ben ik even bij gaan zitten. Daarna ben ik alleen verder gelopen naar een winkelcentrum, maar daar zat ook bijna alles dicht. Vervolgens ben ik richting strand gelopen waar ik Andrew tegen het lijf liep. We hebben de boulevard op en neer gelopen en zijn toen weer richting schip gelopen. Er was niet zo veel te doen in deze haven. Ik was al eerder in Gran Canaria geweest, maar dan aan de andere kant van het eiland en dat is veel mooier. Daar hebben ze een heel mooi strand en heel veel restaurantjes enzo, maar dat is ver weg van de haven. De volgende keer dat ik vrij ben is in Cadiz, Spanje en ze zeggen dat dat heel mooi is, dus daar kijk ik al naar uit :D
22 april 2013
Vandaag zou ik eigenlijk moeten werken tot 14 uur. Maar omdat ik gisteren mijn target had gehaald met rebookingen (mensen die na een behandeling inboeken voor nog een behandeling) kreeg ik 2 uur extra vrij. Ik was dus al om 12 uur klaar met werken. Ik heb toen ff een filmpje gekeken en rond 14 uur ben ik naar buiten gegaan. We zijn vandaag in Cadiz, Spanje. Janine ging weer met Martijn en Chris. Maar ik besloot om nu alleen te gaan, waarschijnlijk zou ik buiten nog wel mensen van het schip tegen komen. Ik ben een beetje het stadje gaan verkennen en de stad is echt prachtig. Echt zo'n typisch Spaanse stad met prachtige gebouwen. Het was ook erg lekker weer, de zon scheen lekker, maar het was niet te warm. Toen ik alles een beetje gezien had kwam ik ineens een jongen van het schip tegen. Ik had hem misschien 1 keer gezien en nog nooit met hem gesproken. Maar nu wilde hij dan samen met mij wat gaan doen, want hij was ook alleen. Daar had ik eigenlijk helemaal geen zin in, maar hij liep steeds achter me aan. Ik zei tegen hem dat ik mijn vrienden aan het zoeken was in de hoop dat hij weg zou gaan, maar hij bleef achter me aan komen. Ineens zag ik Wayan lopen, dus ben ik naar hem toe gegaan. We zijn samen naar een souvenirwinkeltje gaan zoeken. Ik moest namelijk een magneet halen voor Ilias, dat doe ik tegenwoordig elke keer als ik van boord ga. Ilias is pas nieuw en hij is nog in training, dus hij heeft geen tijd om van boord te gaan. Daarom haal ik elke keer een magneet van de stad waar we zijn voor hem.
Toen we in dat souvenirwinkeltje waren liep die andere jongen nog steeds achter me aan. Toen die jongen iets aan het betalen was, zijn ik en Wayan samen weg gegaan. Wayan moest weer terug naar het schip. Ik zag Janine, Chris, Joel en Martijn zitten op een terrasje, dus ben ik even bij ze gaan zitten. Later kwam Sam er ook nog bij.
Na het terrasje zijn ik en Janine gaan shoppen, maar we hebben niks gekocht. We waren rond half 7 weer terug bij het schip.

23 april 2013
Vandaag is Kelly aan boord gekomen. Kelly is iemand van het hoofdkantoor van Steiner. Zij is de manager van alle managers van de spa's aan boord van de Holland America-lijn. Ik had haar al eens eerder ontmoet. Ze was toen best aardig, ze is heel vrolijk, positief en enthousiast. Maar deze keer komt ze waarschijnlijk om ons op onze flikker te geven omdat we geen omzet maken, daar waren we tenminste bang voor. Vandaag heeft ze alleen kort een praatje met ons gehouden met dat we meer producten moeten verkopen en hoe we onszelf beter kunnen promoten. Hetzelfde praatje wat we zo vaak krijgen, maar het lukt gewoon niet. Al moet ik zeggen dat deze cruise voor mij al wel een stuk beter is. Ik heb mijn rebooktarget gehaald, ik zit al over de helft van mijn totale target wat ik moet halen, morgen heb ik 5 behandelingen en ook qua fooien gaat het redelijk. Waarschijnlijk hoef ik deze maand niet eens zelf geld bij te leggen om rond te komen! :D Dus hopelijk word het alleen maar beter. Maar ik ben benieuwd wat Kelly de volgende dagen voor ons in petto heeft, want ze blijft 4 dagen.
24 april 2013
Kelly laat ons eigenlijk redelijk met rust. Ik had verwacht dat we allemaal een behandeling op haar moesten doen of een consultatie met haar, maar dat hoeft gelukkig niet. Ze houdt wel steeds een soort training of praatje met hoe we onszelf beter kunnen promoten en beter kunnen verkopen. Eigenlijk vind ik het nog best wel interessant wat ze te vertellen heeft. Ik leer er wel veel van.
26 april 2013
Vanavond was het weer party-night. Het is de laatste dag van deze cruise en dan is altijd iedereen aan het feesten. Wat is dat snel gegaan zeg! Maar 18 dagen, dat is wel wat anders dan die 90 dagen. En de cruise hierna wordt zelfs 15 dagen!
Helaas gaat Jerry morgen weg :( Zijn contract is afgelopen. Ik vind het echt super jammer dat hij weg gaat. Jerry was 1 van mijn beste maatjes aan boord, dus ik ga hem erg missen. Daarom was er gisteren een afscheidsfeestje voor hem en hebben we met een paar mensen van de bar (zijn afdeling) wat gedronken. Ook Odie, een jongen die in de schoonmaak werkt en waar ik wel eens mee loop te geinen, gaat weg. Dus ook voor hem was er een party. Ik ben dus steeds een beetje heen en weer gelopen tussen de 2 parties. Het was echt super gezellig! Uiteindelijk lag ik half 4 pas in bed. Niet zo slim, want morgen moet ik er weer vroeg uit, want dan komen mijn ouders en David al heel vroeg. Maar dat heb ik er wel voor over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 20641

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 10 November 2014

Legend of the Seas

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Baltische staten 2

11 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Noorwegen

27 April 2013 - 10 Mei 2013

Baltics

09 April 2013 - 27 April 2013

19 dagen canarische eilanden cruise

10 Januari 2013 - 09 April 2013

90-dagen verre oosten cruise op schip de Rotterdam

07 December 2012 - 09 Januari 2013

San Diego, Hawaii, Mexico

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Londen

Landen bezocht: