Het begin van de 2e cruise - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Het begin van de 2e cruise - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Het begin van de 2e cruise

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 April 2013 | Portugal, Funchal

9 april 2013
Vandaag kwamen we aan in Rotterdam! Eindelijk weer in Nederland! En mijn familie kwam vandaag! Rond half 9 's ochtends kwamen mijn ouders, oom en oma. Wat was het ontzettend fijn om ze weer te zien! Ze hadden 2 koffers voor me meegenomen, 1 met kleding en 1 met andere spulletjes. Echt geweldig! Ik vond het zo leuk om ze het schip te laten zien. Nu weten ze waar ik woon en leef. En ze hebben een aantal mensen ontmoet waar ik veel mee omga en waar ik ook over vertel in mijn verhalen, zoals Roy, Wayan, Sale en Flappie. Wayan en Sale vonden het helemaal geweldig! En ze waren erg blij met de oranje shirts die mijn ouders hadden meegenomen. Helaas was ik niet de hele dag vrij vandaag en moest ik al om kwart voor 12 beginnen met werken. Dus ik heb niet echt bij kunnen kletsen, maar ik hoop dat ze het toch leuk vonden om alles te zien. Het heeft me echt een positieve boost gegeven en ik kan er weer helemaal tegenaan. Over 2 weken komen mijn ouders weer en dan met mijn broertjes, ik kijk er al naar uit om hun weer te zien.
Op het werk ging het ook best lekker. Ik moest bij de gangway staan. Daar komen alle mensen het schip op. Ik moest ze begroeten en kaartjes uitdelen voor de loting. Dat was best leuk. De mensen waren allemaal heel aardig. En ik had er echt zin in. Ik was zo vrolijk vandaag, niks kon vandaag mijn goede humeur verpesten.
13 april 2013
De laatste dagen is er eigenlijk niet veel bijzonders gebeurd. Het is wel ietsje drukker dan vorige cruise, maar nog steeds niet goed. In plaats van 0 behandelingen op een dag, heb ik er nu 1 of 2. Onze manager heeft nu een nieuwe regel ingesteld. We moeten nu elke dag tot 22 uur 's avonds blijven, alleen als we overdag een product verkopen mogen we om 20 uur weg. Aangezien bijna niemand producten verkoopt zitten we elke avond met z'n allen tot 22 uur in de spa te wachten. Het is echt zo vermoeiend! Ik maak nu dagen van 8 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds, ik krijg niks betaalt en zit de hele dag te wachten voor niks. Dit begint me echt op te breken en na het werk duik ik gelijk me bed in, omdat ik zo moe ben.
Vanavond ben ik wel weer naar de OB geweest. Morgen ben ik lekker vrij dus dan kan ik een beetje uitslapen. Het was hartstikke gezellig, geloof het of niet! De eerste keer in al die maanden dat het echt leuk was! We hebben afgelopen Rotterdam veel nieuwe mensen aan boord gekregen. Ook veel Amerikanen en homo's en die zijn altijd veel gezelliger, dus ik heb me echt vermaakt. Verder heb ik weer even bijgekletst met Roy. Normaal moest Roy altijd tot half 2 's nachts werken, maar deze cruise heeft hij een andere dienst en is hij om half 12 al klaar. Uiteindelijk ging ik rond half 3 naar bed.
14 april 2013
Vandaag was ik vrij in Madeira. Ik moest er helaas al om half 9 uit, want om 9 uur hadden we cabin inspectie. Eens in de zoveel tijd komen ze je cabin controleren, of je geen grote zooi maakt, geen dingen hebt vernielt of drugs of sterke drank in je cabin hebt. Daarna heb ik met Martien een film gekeken, omdat we moesten wachten op de anderen die mee zouden gaan naar buiten. Zij moesten eerst nog werken.
Uiteindelijk ben ik rond half 1 naar buiten gegaan met Martien, Chris, Martijn en Janine. We zijn eerst wat gaan eten in een leuk tentje aan de haven. We hadden steengrill gekozen. We kregen allemaal een eigen warme plaat van steen en wat rauw vlees. Dat kon je dan zelf grillen op de plaat. Het was erg leuk en ook heel lekker. Daarna zijn we naar een kabelbaan gegaan en zijn we met de kabelbaan de berg op gegaan. Boven op de berg was een park waar ik en Janine heel erg graag heen wilden. Er hingen foto's in het schip van dat park en we keken er al een hele tijd naar uit. Het was een soort tropische tuin boven op de berg, met allerlei bomen, planten, bloemen, standbeelden en watervalletjes. Het was echt prachtig! In het park hebben we nog wat gedronken en daarna zijn we weer met de kabelbaan naar beneden gegaan. Toen we terug naar het schip liepen wilde Martijn nog bij de McDonalds eten, dus ben ik met hem mee gegaan. De anderen gingen alvast verder. Ik had een McChicken genomen, maar daar zat hele vieze chilisaus op. Daarna zijn we weer terug naar het schip gelopen.
Het is overnight, dus we konden 's avonds uit gaan. De ober van het restaurant vanmiddag vertelde ons over een club genaamd 'La Barca'. Het is zondag vandaag, dus alle clubs en bars zitten dicht, alleen 'La Barca' zou open zijn. Ook zei hij dat het Ladies Night was en dat daarom vrouwen gratis konden drinken. We zijn met een groep van ongeveer 20 mensen naar 'La Barca' gegaan. Het was ongeveer 15 minuten met de taxi. Toen we in de club aankwamen was de hele club leeg, alleen wij waren er! Ach ja, we waren tenminste uit. En we konden eindelijk wat anders drinken dan bier en wijn. Later kwam er nog meer crew van het schip, dus het leek meer op een crewparty, haha. Maar het was wel erg gezellig! Uiteindelijk ben ik rond half 4 weg gegaan met Eline, Aldrich en een vriend van Aldrich. We waren de eersten die weer terug gingen. Maar ik moet morgen ook al vroeg beginnen met werken. Over 2 dagen hebben we weer een overnight, maar deze keer in Tenerife. Hopelijk is het daar wat drukker in de clubs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 20649

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 10 November 2014

Legend of the Seas

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Baltische staten 2

11 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Noorwegen

27 April 2013 - 10 Mei 2013

Baltics

09 April 2013 - 27 April 2013

19 dagen canarische eilanden cruise

10 Januari 2013 - 09 April 2013

90-dagen verre oosten cruise op schip de Rotterdam

07 December 2012 - 09 Januari 2013

San Diego, Hawaii, Mexico

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Londen

Landen bezocht: