Mijn 6e week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Mijn 6e week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Mijn 6e week

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Maandag was een erg leuke dag op school. Vandaag waren we de hele dag samen met de kappers. Eerst moesten ze een haarbehandeling op ons oefenen en daarna moesten ze mini-facials, hoofdhuidmassage en armmassage leren. En wij moesten ze helpen. Ik heb echt zo'n lol gehad. Ik moest samenwerken met een mannelijke kapper en hij bleef maar zeggen hoe vreselijk hij het vond om gezichtsbehandelingen te doen als man en dat dat echt een vrouweding was. Maar uiteindelijk heeft hij het wel gedaan, wat ben ik trots op hem! ;) Echt zo grappig!
Dinsdag was een saaie dag, we hebben weer behandelingen geoefend die we al duizend keer geoefend hebben.
Woensdag mochten we eindelijk een behandeling oefenen die we al weken wilden oefenen, maar dat mocht steeds niet. In de middag hadden we geen lerares en moesten we voor onszelf werken. Toen we net allemaal klaar waren met de behandelingen en net allemaal niks zaten te doen en een beetje aan te klieren waren, kwam de directeur binnen. We schrokken ons rot en dachten dat hij erg boos zou zijn en ons een preek ging geven. Maar hij kwam er lekker bij zitten en begon met ons te kletsen over hoe we het vonden en over hoe het leven op het schip is. Ineens vroeg hij of we onze schipdetails al hadden en toen we hem vertelden dat we die waarschijnlijk morgen zouden krijgen, vroeg hij of hij ze alvast stiekem mocht verklappen. Daar waren we wel voor in en even later kwam hij terug met de lijst. Mijn cruiselijn wordt de Holland-Amerika lijn! Dat is de lijn die ik graag wilde hebben, dus ik ben echt blij! En mijn schip word de "Zaandam". Laura gaat ook naar de Holland-Amerika lijn, maar naar een ander schip, namelijk de "Veendam". Echt geweldig! Maar eigenlijk durf ik nog niet echt blij te zijn. Je hoort namelijk bijna dagelijks dat er schepen worden gecanceld of worden verandert. Dus ik durf het eigenlijk nog aan niemand te vertellen. Ik heb al wel op internet opgezocht waar ik overal heen ga: San Diego (USA), Mexico, Hawaii, Canada, Panama, Nicaragua, Guatamala, Costa Rica, Alaska, Florida, Aruba, Ecuador, Peru, Chili, Rio de Janeiro, Argentinië en Uruguay. OW MY GOD! Ik hoop echt zo dat ik dit schip krijg! AAAAHHHHHH!!!
Donderdag hebben we 's ochtends op school spa tours geoefend. We gingen naspelen hoe het op het schip zou gaan. Dus iedereen moest een behandelruimte creëeren en dan werd er zogenaamd een groep passagiers rondgeleid langs de behandelruimtes en dan moest je jezelf en jouw behandeling promoten. Bij mij ging het bij de 4e keer pas lekker, maar ik blijf het soms lastig vinden met dat Engels.
's Middags kregen we dan officieël onze schipdetails. Ik heb een heel pakket gekregen met informatie over het schip en het reizen naar het schip toe. Ik vlieg op 7 december vanuit Schiphol eerst naar Houston (Texas) en dan van Houston naar San Diego (Californië). In San Diego slaap ik dan 1 nacht in een hotel en de volgende dag ga ik daar mijn schip op. De eerste 2 weken ga ik met mijn schip naar Hawaii en daarna door naar Mexico. Ik heb ook het rapport van mijn medische keuring gekregen en mijn uniform. Ik vind mijn uniform wel 1 van de mooiste. Het is helemaal grijs met een zwart riempje. Er zijn ook cruiselijnen die verschrikkelijke uniforms hebben. Sommige hebben rare lange flappen en slierten aan hun broek en er is zelfs een uniform dat lijkt op een tennis outfit met een korte broek en een polo. Wat dat betreft heb ik het dus echt getroffen. Ik heb al meerdere meiden gehoord die jaloers zijn op mijn bestemmingen, want sommigen blijven voor de hele 9 maanden maar op 1 plek en ik zie bijna elk land van Zuid-Amerika, Alaska, Canada en een stukje Amerika.
's Avonds zijn we met een hele groep wat gaan drinken bij Que Pasa als afscheid. Het was een erg leuke avond! Heel veel cocktails gehad, de "Jelly Baby"-cocktail was erg in trek. Toch vond ik het wel moeilijk om afscheid te nemen van iedereen. Je kent elkaar nog maar een paar weken, maar doordat je zoveel meemaakt met elkaar leer je elkaar zo goed kennen. Het lijkt alsof je ze al jaren kent en het wordt eigenlijk een soort familie van je. Toen ik en Laura aan het eind van de avond naar de bus liepen regende het ontzettend hard, in Nederland heb ik het zelfs nog nauwelijks zo hard zien regenen. Het water liep als een soort rivier over de straten en we kwamen helemaal doorweekt aan bij ons gastgezin. Maar het was het zeker waard, want deze avond had ik echt niet willen missen!
Vrijdagochtend heb ik om 8 uur mijn gastgezin verlaten, EINDELIJK!!! Nadat ze me honderd keer "Bless you" naar mijn hoofd heeft geslingerd, kon ik eindelijk weg. En ik moest afscheid nemen van Laura, mijn maatje en roommate. Dat vond ik best rot, vooral omdat zij nog minimaal een week moet blijven en iedereen naar huis toe gaat en nu zit ze helemaal alleen in het gastgezin en alleen op school. Maar het is niet anders helaas. Na het afscheid ben ik naar station Harrow & Wealdstone gelopen en heb ik de trein naar het centrum van London gepakt, daar heb ik mijn koffer gedumpt bij een depot en ben ik met de trein naar Watford Junction gegaan. Vanuit daar ging er een shuttlebus naar de Warner Bros studios waar de Harry Potter-films zijn opgenomen. Ik heb daar voor vandaag een studiotour gepland, want dat wilde ik eigenlijk al doen vanaf het moment dat ik hier ben, maar telkens was het uitverkocht in het weekend. Het was erg leuk! Je kon alle sets bekijken en alle kostuums en voorwerpen uit de film. Echt prachtig om te zien, alle sets en voorwerpen zijn echt tot in de details uitgewerkt. Rond half 2 was ik klaar met mijn tour en ben ik weer met de trein naar London centrum gegaan om mijn koffer op te halen. Het reizen was nog een heel gedoe. Vanuit het station Euston in London centrum moest ik naar de metro lopen, dan de metro nemen naar station Liverpool Street, van Liverpool Street met de trein naar Manningtree station en daar overstappen op de trein naar Harwich. Dat is echt niet grappig met zo'n loeizware koffer :( En toen ik eindelijk aankwam bij Harwich, rond 6 uur, werd mij vertelt dat ik pas om half 9 het schip op kon. Dus dan maar 2,5 uur wachten.
De hele nacht op het schip heb ik geslapen en toen ik de volgende ochtend wakker werd, waren we in Hoek van Holland en heb ik vanuit daar de trein gepakt om weer richting huis te keren. Om half 12 kwam ik eindelijk weer thuis aan. Ontzettend leuk om iedereen nog even te zien voordat ik 9 maanden weg ga.
Ik heb echt een geweldige tijd gehad in London. Ik zou het zo weer overdoen. Ik heb zoveel leuke mensen leren kennen en zoveel nieuwe dingen gezien. Ik mis het eigenlijk nu al een beetje. Maar binnenkort begin ik aan mijn volgende avontuur en dat wordt hopelijk nog veel beter :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Londen

Mijn belevenissen tijdens mijn trainingstijd op de Steiner Training Academy in Londen.

Recente Reisverslagen:

24 November 2012

Mijn 6e week

24 November 2012

Mijn 5e week

11 November 2012

Mijn 4e week

05 November 2012

Mijn 3e week

31 Oktober 2012

Mijn 2e week
Tessa

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 20637

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 10 November 2014

Legend of the Seas

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Baltische staten 2

11 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Noorwegen

27 April 2013 - 10 Mei 2013

Baltics

09 April 2013 - 27 April 2013

19 dagen canarische eilanden cruise

10 Januari 2013 - 09 April 2013

90-dagen verre oosten cruise op schip de Rotterdam

07 December 2012 - 09 Januari 2013

San Diego, Hawaii, Mexico

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Londen

Landen bezocht: