De eerste helft van de cruise - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu De eerste helft van de cruise - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

De eerste helft van de cruise

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 Juni 2013 | Estland, Tallinn

25 mei 2013
We zijn weer terug in Rotterdam. Vandaag is de dag dat ik afscheid moet nemen van een hoop vrienden. Echt balen, maar het is niet anders. Dat is het schipsleven.
Nadat ik iedereen gedag had gezegd, moest ik al mijn eigen spullen inpakken. We gaan namelijk allemaal van cabin wisselen. Ik ga nu bij Eline intrekken. Ik heb er echt zin in, want dat lijkt me echt super gezellig. We kunnen heel goed met elkaar en hebben dezelfde interesses. En als we iets niet fijn vinden kunnen we dat gewoon zeggen tegen elkaar. Ik kan gewoon films kijken en doen en laten wat ik wil, want ik hoef geen rekening te houden met een slapende Marie. Ik moest wel in korte tijd alles over verhuizen, dus ik heb alles in de kamer gegooid en het is een ontzettende bende. Maar om 10 uur komen mijn ouders, dus ik heb geen tijd om het nu allemaal uit te zoeken.
Om 10 uur kwamen Jordy, David, papa en mama mij opzoeken. Eindelijk het hele gezin bij elkaar, heel leuk. Ik had Jordy al heel lang niet gezien, dus ik vond het fijn dat hij er bij was. Ik heb weer een rondleiding gegeven door het schip en daarna hebben we geluncht in het Lido-restaurant. Ook heb ik ze voorgesteld aan Daniël. Daniël is sinds een maand mijn vriend. Hij is Filipijns en is 27 jaar. Hij werkt als security guard (beveiliging) op het schip. Hij is echt heel lief en zorgzaam en ik kan ontzettend met hem lachen. Hij is alleen wel heel verlegen. En hij is heel bang voor mijn broertjes, Jordy en David, omdat ze zo groot zijn, haha. Filipijnen zijn over het algemeen best klein, maar Daniël is nog redelijk lang voor een Filipijn. Eerst moest hij steeds nachtdiensten draaien en zagen we elkaar niet zo vaak. Elke keer als ik moest werken was hij vrij en als hij moest werken was ik vrij. Dus we zagen elkaar alleen in onze pauzes. Maar sinds gisteren heeft hij geen nachtdienst meer en kunnen we elkaar na het werk zien. Helaas moet hij altijd werken als we in de haven zijn, dus we kunnen niet samen naar buiten. Misschien wel bij de overnights, als we een hele nacht in de haven liggen.
Ik hoefde vandaag pas om 13 uur te beginnen met werken, dus dat was wel lekker. Vandaag moest ik tours doen door de spa. Er was alleen niks te doen. De volgende keer moet ik weer bij de gangway staan van de manager. Vandaag stond Marie er, maar die kan het niet zo goed, want anders zouden er veel meer mensen komen naar de spa. Ze is best verlegen en kan niet zo goed Engels, dus ik denk dat promoten niet echt haar ding is.
We kwamen er ook achter dat Catherina Keijl aan boord is. Ze kwam naar de spa, maar we herkenden haar eerst niet. Totdat ze ineens een behandeling inboekte en we haar naam zagen staan. Zij gaat dus ook mee op deze cruise.
26 mei 2013
Vandaag was het erg druk op het werk. Het is een zeedag en ik stond helemaal volgeboekt. Het waren bijna alleen maar Amerikanen en die geven tenminste lekker veel fooi. Ik heb vandaag in 1 dag al meer fooi gekregen dan in de hele vorige cruise, dus dat tikt lekker aan.

28 mei 2013
Vandaag ben ik een halve dag vrij in Kiel, Duitsland. Rond half 11 ben ik naar buiten gegaan en ben ik een stukje rond gelopen. Het centrum was heel dicht bij het schip, maar verder was er niet veel te doen, alleen winkels. En ik had geen zin om mijn geld uit te geven aan kleding. Dus een uurtje later was ik weer terug bij het schip. Daar heb ik mijn oma gebeld. Erg fijn om haar stem weer even te horen  Vervolgens heb ik al mijn tassen uitgepakt van de verhuizing, want dat had ik nog niet gedaan.
’s Avonds waren ik en Eline al om half 8 klaar met werken. We blijven vandaag tot 23 uur in de haven. Dus na het werk zijn we nog even naar buiten geweest. We wilden ergens wat gaan drinken en we vonden een leuk barretje genaamd ‘Mango’s’. We moesten alleen super lang wachten voordat we eindelijk onze cocktail kregen. Ik had een frozen margarita (hij was echt vies) en Eline had een french colada (die was echt heel lekker). Dus de 2e ronde hebben we allebei een french colada genomen. Het was echt fijn om weer even lekker iets te drinken buiten het schip en het was erg gezellig.
29 mei 2013
Vandaag zijn we in Warnemünde, Duitsland. Ik moest vandaag werken, maar het was toch een leuke dag. We liggen namelijk samen een ander Holland-America schip in de haven, de ‘Eurodam’. We kregen te horen dat we daar gewoon op konden als we onze schips-identiteitskaart lieten zien. Dus in mijn lunchpauze zijn ik en Eline naar de ‘Eurodam’ gegaan om even te kijken hoe die eruit zag. De ‘Eurodam’ is groter dan de ‘Rotterdam’ en ook veel nieuwer en luxer. Het zag er echt heel mooi uit. We kwamen onze manager, Gaby, tegen op dat schip, want zij had daar een training. Ze vond het heel leuk dat wij er ook waren en gaf ons een rondleiding door het schip. Erg mooi om te zien, maar ik zou er zelf niet willen werken. Veel te groot en te chic. Geef mij maar ons kleine krakkemikkige, gezellige ‘Rotterdammetje’.
’s Avonds in onze dinerpauze was er een Duitse barbecue op ons schip. Ik vond het echt heel lekker. Ik heb zelfs 3 verschillende braadworsten gegeten. Ik zat me toch vol na die tijd! Maar het is zo fijn om eens een keer wat anders te eten. Want normaal krijgen we eigenlijk altijd hetzelfde eten, dus een keer afwisseling is heel leuk 
31 mei 2013
Vandaag ben ik een halve dag vrij in Tallinn, Estland. Rond half 11 ben ik in mijn eentje naar buiten gegaan. Bijna al mijn vrienden zijn weg en Eline is op een andere dag vrij, dus helaas heb ik niemand meer om samen wat te gaan doen buiten. Ik en Eline willen aan de nieuwe manager vragen of we op dezelfde dag vrij mogen, dan kunnen we tenminste samen wat doen. Want Eline heeft ook niemand meer om wat leuks mee te doen als ze vrij is.
Ik ben even rond gelopen door het oude stadscentrum en het is een erg leuk stadje. Veel mooie gebouwen en kerken. Het was ontzettend lekker weer. Het zonnetje scheen en ik hoefde niet eens een jas aan. Er waren veel leuke straatjes. Echt zo’n oud mooi stadje. Ik ben bij 2 kerken naar binnen gelopen. Ik heb ook nog een kaarsje aangestoken voor mijn lieve oma. Daarna ben ik weer terug naar het schip gegaan. Daniël had om half 1 pauze en we hadden afgesproken om samen te lunchen. Daarna heeft hij nog gitaar voor mij gespeeld en een liedje voor mij gezongen, echt schattig.
Daarna moest ik op het werk Catharina Keijl een bamboo-massage geven, die had ze gewonnen in de loterij. Ze was heel aardig en ze zei dat ze de massage erg fijn vond :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Tessa

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 20650

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 10 November 2014

Legend of the Seas

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Baltische staten 2

11 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Noorwegen

27 April 2013 - 10 Mei 2013

Baltics

09 April 2013 - 27 April 2013

19 dagen canarische eilanden cruise

10 Januari 2013 - 09 April 2013

90-dagen verre oosten cruise op schip de Rotterdam

07 December 2012 - 09 Januari 2013

San Diego, Hawaii, Mexico

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Londen

Landen bezocht: