Cruise naar de Baltics - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Cruise naar de Baltics - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Cruise naar de Baltics

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 Mei 2013 | Denemarken, Kopenhagen

27 april 2013
Vandaag is het embarkation day! Het begin van een nieuwe cruise. Deze keer gaan we naar het Noorden. We bezoeken Duitsland, Denemarken, Estland, Rusland en Zweden.
's Ochtends kwamen mijn ouders en David naar het schip. Ze kwamen al heel vroeg, dus heb ik samen met hun ontbeten op het schip in het Lido-restaurant. Vervolgens heb ik ze het schip laten zien. Mijn ouders hadden het al wel gezien, maar David nog niet. Daarna hebben we in het restaurant nog even een kopje koffie gedronken en konden we even bijkletsen. Erg leuk dat ze er weer waren. En ik vond het hartstikke leuk dat David ook mee was, want ik had hem erg gemist. Jammer genoeg moesten ze om 11 uur al weer weg, omdat ik moest werken. Toen mijn familie weg was kreeg ik weer veel reacties van de crew. 'Was dat jouw broer?' 'Dat kun je wel zien, want hij heeft net zo'n knap gezicht als jou.' 'Jouw broer is echt groot! Hij lijkt wel een bodyguard!' 'Jullie lijken echt veel op elkaar!'
Tijdens het werk moest ik bij de gangway staan. Dat is de plek waar alle nieuwe passagiers het schip op komen. Daar moet ik dan kaartjes uitdelen voor de loting. Ik vind het wel leuk om daar te staan, dan hoef ik tenminste niet in de spa te zijn met een gestresste Liliana die alleen maar loopt te zeuren. Vandaag was het veel drukker in de spa dan op vorige embarkation dagen. Kelly gaat vandaag weer weg, maar ze bleef zo lang mogelijk aan boord om ons te helpen. Ze zei dat we het goed hadden gedaan omdat er ineens meer mensen kwamen kijken. Helaas werden er bijna geen behandelingen ingeboekt. Hopelijk komt dat morgen nog. Morgen zijn we de hele dag op zee, dus dan gaan de mensen vast het schip helemaal verkennen en komen ze hopelijk ook de spa opzoeken.
29 april 2013
Vandaag ben ik vrij in Kopenhagen, Denemarken. Ik heb eerst even lekker uitgeslapen, want gisteren was het laat geworden. Rond half 1 ben ik met Coral, Joel en Sam naar buiten gegaan. We zijn eerst richting het Zeemeermin-standbeeld gelopen waar Kopenhagen bekent om staat. Het was nog geen 10 minuten lopen vanaf het schip. Ik had verwacht dat het een heel groot standbeeld zou zijn, maar het was eigenlijk best klein. Daarna zijn we doorgelopen richting het oude centrum van de stad. De stad is echt heel mooi. De gebouwen zien er erg mooi uit met allemaal verschillende kleuren. Het is ook heel schoon overal. Het was helemaal niet druk, dat was wel lekker. Maar het weer zat niet echt mee. Het was erg koud en het waaide best hard. Aan het eind van de dag begon het ook nog zacht te regenen.
Op een gegeven moment kwamen we op een heel groot plein met allemaal grote, mooie gebouwen. Ik hoorde later van iemand dat dit het paleis was. Er stonden van die wacht-mannetjes voor de deuren, net als in Engeland. Vervolgens zijn we doorgelopen en kwamen we uit op een hele leuke straat. Er was een gracht in het midden met allemaal bootjes. Aan beiden kanten van de gracht waren die mooie gekleurde gebouwen weer. En overal zaten restaurantjes. We zijn in een restaurantje naar binnen gegaan. Het was heel klein en je zat best op elkaar gepropt. Maar het was heel leuk, gezellig en knus. Het eten was wel ontzettend duur. Voor een colaatje betaalde je 7 euro. Ik heb een warme chocolademelk gehad en 2 pannekoekjes met chocola, ijs en jam. Eigenlijk vond ik het niet lekker, maar ik heb het toch maar opgegeten. Daarna zijn we weer verder gaan lopen en kwamen we in een park. Het was heel mooi. Er waren veel jongeren. Ik denk dat er een school in de buurt was en dat ze pauze hadden ofzo. Na het park zijn we weer terug naar het schip gelopen. Het was een leuke dag. Kopenhagen is echt een prachtige stad en zeker een aanrader.
30 april 2013
Vandaag is het Koninginnedag! Ik baal er wel van dat ik nu niet in Nederland ben. Vooral omdat het nu ook de kroning van de nieuwe koning is. Maar ja, ik kan er niks aan veranderen. We zijn vandaag in Hamburg, Duitsland. Maar ik moet werken vandaag, dus ik kan het schip niet af. Daarom had ik maar besloten om de Koninginnedag-stemming op het schip te brengen. Mijn ouders hadden een paar oranje shirts meegebracht toen ze hier waren. En ook oranje-buttons en een Nederlandse vlag. Ik en Coral hadden de vlag opgehangen bij het zwembad en we hebben buttons opgespelt op ons uniform. De overige buttons hebben we uitgedeeld aan andere bemanningsleden. Op het schip hebben we veel andere nationaliteiten, dus die kennen Koninginnedag niet. Coral is Engels, maar ze vond Koninginnedag helemaal geweldig.
's Middags was er een Koninginnedagfeest bij het zwembad voor de passagiers. Ik had mijn 2 oranje shirts opgehaald en die hebben ik en Coral aangetrokken. Bijna alle passagiers waren in het oranje. Er speelde een band en we hebben de polonaise gedaan, hahaha. Al die 'buitenlanders' wisten niet wat ze overkwam. Die moeten wel gedacht hebben: 'Wat een rare lui!'
's Avonds na het werk zijn we naar de OB geweest, ook in het oranje natuurlijk! Ik had de Nederlandse vlag als een soort toga/jurk aan. En Coral en Joel hadden allebei een shirt van mij aan. De OB was helemaal versiert met oranje vlaggetjes en dergelijke, erg leuk. En er werd natuurlijk Nederlandse foute muziek gedraaid. Ik en Eline moesten steeds de nummers vertalen. Maar die nummers slaan echt nergens op, 'ik heb een toeter op mijn waterscooter' of 'ik wil sex met die kale'. Ik schaamde me gewoon om die nummers te vertalen, want het gaat echt nergens over :P Die mensen zullen wel denken! Maar het was een leuke avond! :)
1 mei 2013
Vandaag was ik vrij in Warnemünde, Duitsland. We waren eigenlijk van plan om met de trein naar Berlijn te gaan. We hadden namelijk tot half 10 's avonds de tijd. Helaas hadden we 's ochtends om half 11 een drill waarbij iedereen verplicht aanwezig moest zijn. Toen we (ik, Coral en Eloise) daarna rond 12 uur de boot af gingen was het al te laat om naar Berlijn te gaan. We kwamen er namelijk achter dat het 3 uur met de trein was. We zijn daarom maar rond gaan lopen in Warnemünde zelf. Warnemünde is een soort vissersdorpje, echt verschrikkelijk! Ik vind Duitsland al helemaal niks en van vissersdorpjes hou ik ook niet. Dus de combinatie van een Duits vissersdorpje is verschrikkelijk! Er was een enorme vismarkt, er werd overal draaiorgel en accordeon gespeeld en Duitse liedjes gezongen. Bovendien bleek het een soort Nationale feestdag te zijn, dus alle winkels zaten dicht. Alleen alle restaurants waren open, het enige wat je dus kon doen was eten. Vis of braadworst. Het was ook hartstikke druk, omdat al die Duitsers vrij hadden. Toen we iets verder liepen kwamen we bij het strand. Het was best lekker weer. Het zonnetje scheen lekker, maar het was toch nog wel koud, koude wind. Op een gegeven moment vonden we een heel leuk strandtentje waar we super lekkere hot chocolate hebben gedronken. Er zaten bolletjes vanille ijs in en lekker veel slagroom. Daarna zijn we verder gelopen, maar er was verder niet veel te doen. We zijn weer terug gelopen over de vismarkt en hebben een broodje braadworst gegeten. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar Wifi en hebben we wat gedronken in een koffiezaak, de enige plek hier waar ze Wifi hebben. Rond half 5 zijn we weer richting schip gelopen en heb ik mijn oma, die vandaag jarig is, opgebeld. Erg fijn om haar stem weer even te horen! :)
Rond 6 uur zijn we weer naar buiten gegaan en hebben we lekker gegeten in een leuk, gezellig tentje. Het eten was echt heerlijk! Ik had kalkoenreepjes met champignonsaus en röstirondjes. Jamjam! :) Uiteindelijk was het nog wel een leuke dag :)

  • 08 Mei 2013 - 21:23

    Joep Van Driel:

    Beste Tessa,
    Via google ben ik terecht gekomen op jou website van waarbenjij.nu. Ik ben hier opgekomen omdat ik bezig ben met het vinden van een baan op een cruise schip. ik ben er al een tijdje mee bezig, ik vind wel veel vacatures en websites waar op je je kan aanmelden, maar ik krijg vaak geen reactie's of de communicatie gaat erg langzaam met alle contact personen......
    mijn vraag is aan jou of jij mij misschien tips zou bij kunnen geven. Heb zelf met name food & beverages ervaring in verschillende landen en het is al enkele jaren mijn droom op op een cruise schip te gaan werken. een perfecte manier om iets van de wereld te zien en heel veel werk ervaring op te nemen.
    Ik probeer dus een baan in de bediening te vinden op een cruise schip. Misschien heb jij contacten voor mij?
    Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht. Ik hoor het graag van je.
    Vriendelijke groeten,
    Joep van Driel
    reactie graag naar joep.driel@gmail.com. alvast bedankt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 20659

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 10 November 2014

Legend of the Seas

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Baltische staten 2

11 Mei 2013 - 25 Mei 2013

Noorwegen

27 April 2013 - 10 Mei 2013

Baltics

09 April 2013 - 27 April 2013

19 dagen canarische eilanden cruise

10 Januari 2013 - 09 April 2013

90-dagen verre oosten cruise op schip de Rotterdam

07 December 2012 - 09 Januari 2013

San Diego, Hawaii, Mexico

13 Oktober 2012 - 24 November 2012

Londen

Landen bezocht: