Mijn 2e week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu Mijn 2e week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Tessa Janssen - WaarBenJij.nu

Mijn 2e week

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

31 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

En ook de tweede week van de training zit er nu officieel op! Na 12 dagen achter elkaar naar school en keihard leren en studeren hebben we eindelijk een weekend vrij! Deze hele week op school hebben we gezichtsbehandelingen gedaan. We hebben er nu totaal 3 geleerd. Ook hebben we een theorie toets over de gezichtsproducten gehad en een praktijkexamen over de reiniging van het gezicht en de gezichtsmassage. Allebei de toetsen heb ik gehaald. En ze vond mijn massage zelfs 'lovely', alleen een beetje te langzaam. Maar ik ben helemaal tevreden! Deze week is gelukkig voorbij gevlogen. En op onze eerste vrije zaterdag had ik afgesproken met Erika, Yasmin, Leanne, Tennille, Rebecca, Kristin en Maja. Met z'n achten zijn we met de trein naar Londen centrum gegaan en hebben we wat sightseeing gedaan. Eigenlijk had ik dit al gedaan, maar ik vond het leuk om lekker even de stad in te gaan en lekker gezellig met de meiden wat te gaan doen. We zijn begonnen op Piccadilly Circus en zijn vanuit daar naar Trafalgar Square gelopen. Daar was een groot feest gaande voor fans van American Football. Er waren eettentjes, drinktentjes, souvenirtentjes, spelletjes en een groot podium. Daar traden artiesten op en we hebben de cheerleaders van de New England Patriots gezien. Later zouden de spelers ook nog komen, maar daar wilden we niet op wachten. We zijn verder gelopen naar de Big Ben en zijn daarna bij de McDonalds gaan lunchen. Vervolgens zijn we naar Buckingham Palace gelopen en de terugweg zijn we door het park gegaan. Daarna hebben we vanaf de brug de Londen Eye bekeken en toen hebben we besloten om nog wat te gaan shoppen in Regent Street. Daarna hebben we de trein weer terug gepakt. Het was een ontzettend leuke dag, ik heb erg genoten! Zondag heb ik niet zoveel gedaan. Ik ben met Laura nog even de winkelstraat hier in de buurt door gelopen en heb wat boodschapjes gedaan. s' Avonds wilden we film kijken, maar de dvd-speler deed niet goed, hij liep elke keer vast. En we hadden er net zo'n zin in om eindelijk weer eens tv te kijken!
Bij het gastgezin is het nog steeds niet geweldig. We irriteren ons dood aan onze 'moeder' die continu de puppy, genaamd Poppy, roept. Zelfs in je slaap kun je haar nog 'Poppy, Poppy' horen roepen. Onze kamer zit naast de woonkamer en elke dag zijn er nog steeds mensen die in en uit het huis lopen. Officieel wonen er een vader en moeder en 3 kinderen, Jay van 18, Alicia van 14 en Abigail van een jaar of 9. Ze zijn nog steeds erg aardig, nep-aardig dan. Maar ik zou toch echt liever terug gaan naar de YMCA. We krijgen hier geen normaal voedsel, nauwelijks vitaminen. En die tv staat elke avond zo hard dat we echt niet kunnen studeren of wat dan ook. En ik verveel me ook dood hier. We kunnen niks anders doen dan de hele avond op onze mini-kamer zitten, zonder tv of iets anders om te doen. Gelukkig hebben we wel internet, dus dat scheelt weer. Dus hopelijk hoef ik hier niet al te lang meer te zitten.

• 11 November 2012 - 23:06

Esmee Steenwelle:

hallo tessa,

door nieuwschierigheid zit ik op deze site te kijken naar mensen die nu voor steiner werken.
    ik begin namelijk 26 november op de academy in londen.
    super leuk om jou verhalen te lezen, maar het maak me ook een beetje bang.

heb je nog tips/weetjes die ik kan gebruiken voordat ik begin in londen?

heel veel succes.

esmee steenwelle

• 12 November 2012 - 14:27

Tessa:

Hey Esmee.

Wie weet zie ik je dan nog wel verschijnen hier, of ik ben dan net weg.
    Op zich valt het wel mee hoor. De eerste 2 weken zijn het zwaarst, omdat je ook in het weekend door moet en een paar testen moet doen. Maar daarna krijg je veel meer vrije tijd en word het veel beter.
    De meeste meiden verblijven eerst in de YMCA en worden daarna overgeplaatst naar een gastgezin. Ik heb het toevallig niet zo getroffen met mijn gastgezin, maar van de andere gastgezinnen hoor ik alleen maar goede verhalen.
    Wat ik je wel mee kan geven als tips is dat je thuis alvast goed de producten in je hoofd moet stampen, dat scheelt je hier echt een hele boel leerwerk en je krijgt er ook examens over. Ik heb dat niet thuis geleerd en ik weet het nu nog niet allemaal en dat is best lastig, omdat je ook producten leert verkopen en je dus wel moet weten wat de producten doen. In de eerste week krijg je een test over de bodyproducten en als je schoonheidsspecialiste bent krijg je in je 2e week ook een test over de gezichtsproducten.
    Wat ik zelf heb gedaan om mijn Engels te verbeteren toen ik nog in Nederland was, is om Engelse films met Engelse ondertiteling of geen ondertiteling te kijken. Of Engelse leesboeken te lezen. Zo kom je er alvast een beetje in. Maar als je Engels nog niet zo goed is komt dat hier vanzelf wel.

Succes!